INICIO INFORMACIÓN SERVICIOS OFERTA EDUCATIVA FOTOS ACTIVIDADES CONTACTAR

Día de las Letras Gallegas.

El Día de las Letras Gallegas (Día das Letras Galegas en gallego) es una celebración instituida en 1963 por la Real Academia Gallega para homenajear a aquellas personas que destacasen por su creación literaria en idioma gallego o por su defensa de dicha lengua. Cada año se dedica a una personalidad diferente, escogida por la Real Academia Gallega, teniendo en cuenta que se exigen al menos diez años desde su fallecimiento.

La fecha de celebración de este evento, el 17 de mayo, se debe a que en tal día como ése, en 1863, se publicó en Vigo el primer ejemplar de la obra Cantares gallegos, de Rosalía de Castro, que marcaría el inicio del "Rexurdimento" o renacimiento cultural del gallego.

La Real Academia Gallega acordó dedicarle el Día de las Letras Gallegas del año 2017 a Carlos Casares Mouriño escritor, docente, político y periodista gallego.Como escritor de literatura infantil publicó: A galiña azul (1968), As laranxas máis laranxas de tódas as laranxas (1973), O can Rin e o lobo Crispín (1983), Lolo anda en bicicleta (1996), O galo de Antioquía (1994), Un polbo xigante (2000), e a serie de Toribio: Este é Toribio (1991), Toribio contra o profesor Smith (1991), Toribio e o contador de contos (1991), Toribio ten unha idea (1992) y Toribio revoluciona o tráfico (1994). Como biógrafo y ensayista produjo trabajos sobre la vida y obra de Vicente Risco, Otero Pedrayo, Ramón Piñeiro y Curros Enríquez. El humor, la sencillez y la claridad en el tratamiento de los temas que afectan al mundo de hoy constituyeron las marcas más características de su estilo narrativo y ensayístico. Tradujo varias obras al gallego.

No colexio, comezamos o mes de maio coa exposición dos espectaculares Maios que o alumnado realizou coa axuda das familias, hai que destacar a calidade e cantidade dos traballos que cada ano vai aumentando.

Dende o EDNL( Equipo de Dinamización e Normalización Lingüística) do colexio agradecemos a motivación e participación das familias, conscientes de que os Maios son un importante legado cultural que entre todos debemos dinamizar e fomentar, por ser un distintivo único e propio do noso pobo.

O 16 de maio representaron os alumnos de 3° e 6° de Primaria unha obra inédita na que a través de distintas pasaxes, todas unidas pola figura de Carlos casares sentado no paseo de Panxón, contábanse retazos da súa vida e representábanse e cantábanse as obras máis relevantes da sua literatura infantil.

Ata chegar a ese día o percorrido foi longo. Moitos ensaios nos recreos durante tres meses que ao final deron os seus froitos. O esforzo foi titánico, e entre todos o resultado conseguido foi espectacular.

NORABOA RAPACES!!!!!

Continuamos as celebracións das Letras Galegas, que coma todos sabedes, este ano estivo adicado a Carlos Casares Mouriño, e coma xa é tradición, toda a comunidade educativa, reunímonos para participar dun acto en homenaxe a este escritor.

O alumnado da ESO quixo poñerse na pel de Carlos Casares nunha representación na que as nenas e nenos foron pasando por todas as facetas da vida do homenaxeado, converténdose en periodistas, columnistas, dramaturgos, poetas, galeguistas e narradores, para amosar dun xeito moi entretido e motivador a biografía do noso veciño escritor.

Contamos tamén coa participación de grupos de alumnos que amenizaron a festa ó son de cantigas e ritmos tradicionais, e cancións reivindicativas do uso da lingua, que nos fan lembrar a importancia do idioma propio.

E como punto final a esperada chocolatada acompañada das rosquillas que tanto gozamos.




Los Carnavales.

El carnaval es una celebración pública, que tiene lugar inmediatamente antes de la cuaresma cristiana, con fecha variable (entre febrero y marzo según el año), y que combina algunos elementos como disfraces, desfiles, y fiestas en la calle. Por extensión se llaman así algunas fiestas similares en cualquier época del año. A pesar de las grandes diferencias que su celebración presenta en el mundo, su característica común es la de ser un período de permisividad y cierto descontrol. En la noche del Carnaval todo vale y dice la leyenda que por eso se ponen máscaras.

El origen de su celebración parece probable de las fiestas paganas, como las que se realizaban en honor a Baco, el dios del vino, las saturnales y las lupercales romanas, o las que se realizaban en honor del toro Apis en Egipto. Según algunos historiadores, los orígenes de esta festividad se remontan a las antiguas Sumeria y Egipto, hace más de 5000 años, con celebraciones muy parecidas en la época del Imperio Romano, desde donde se expandió la costumbre por Europa, siendo llevado a América por los navegantes españoles y portugueses a partir del siglo XV.

Los reportes de las actividades de festejo de los Carnavales 2017 en los distintos niveles educativos fueron los siguientes:

Escuela Infantil

En la casita hemos querido vivenciar el Carnaval de una manera muy especial, así que hicimos un taller de cocina, donde disfrutamos con la masa. También creamos nuestras propias caretas, antifaces y corbatas. Para terminar el viernes celebramos una fiesta , en la que también participaron algunos familiares de los niñ@s.

Educación Infantil

Las actividades de carnaval de este curso escolar estuvieron dedicadas al Circo, se realizaron diferentes actividades durante la semana previa a la fiesta: elaboración de disfraces, encuentro con el meco, pasarela de disfraces en el gimnasio, etc.

Educación Primaria

Comezamos o Entroido cos "mandatos" do Meco:

Martes día 2: pescozo adornado (bufanda, foulard, gravata...)

Mércores día 3: gorro, boina, perruca ou algo na cabeza.

Xoves día 4: unha flor ou similar na lapela.

Despois de obedecer durante tres días as ordes do Meco, chegou o día do desfile. O desfile de disfraces, a música e o colorido dos disfraces, fixeron que esta xornada compartida cos pais, resultara entretida e divertida.

Educación Secundaria

Noso colexio, O venres 24 de febreiro, a comunidade educativa do colexio Divino Salvador celebramos o Entroido cun desfile celebrado pola parroquia de Coruxo, dende o colexio ata a rotonda da Xurela. Nenos, nenas, profesorado, pais e nais disfrazámonos de temáticas relacionadas co circo. Había pallasos, músicos, domadores e fauna diversa...

Ao volver ao colexio, os alumnos de 4° eso fixeron a representación do xuízo ao Meco, merecendo unha mención especial polo seu bo traballo, xa que fixeron as delicias tanto de maiores coma de pequenos


Día de la Paz.

El Día Escolar de la Paz y la No Violencia (School Day of Non-violence and Peace) se celebra todos los años el 30 de Enero. Su objetivo es la educación en y para la tolerancia, la solidaridad, la concordia, el respeto a los Derechos Humanos, la no-violencia y la paz. En este día, los colegios y centros se convierten en instrumentos de paz y entendimiento entre personas de distinta formación, raza, cultura y religión.

El Día Escolar de la Paz y la No Violencia (DENIP) es una jornada educativa no gubernamental fundada en España en 1964 por el poeta y pacifista mallorquín Llorenç Vidal Vidal y que se practica en el aniversario de la muerte del Mahatma Gandhi (30 de Enero).

O día 30 de Xaneiro co motivo da Celebración do Día escolar da non Violencia e a Paz, reunímonos non patio do colexio, e baixo ou lema Educar o Corazón, os alumnos de 2° ESO expusiron certas razóns para por en alza valores que reforzan ou sentido da Paz e que afectan ao ámbito social e persoal, tales como responsabilidade, aceptación, motivación e tolerancia e con isto conseguir retos tan díficiles e importantes como respecto activo a toda persoa, defensa dunhas relacións económicas e sociais máis xustas, respecto e coidado do medio natural así como e a importancia do perdón.

Educar para a Paz, debe promover ou coñecemento e a defensa dos dereitos individuais e colectivos que conduzan a unha sociedade máis xusta e para iso é importante o recoñecemento de toda persoa coa mesma categoría e dignidade que un mesmo.

Para rematar o acto e despois de cantar a canción "Tu enemigo" de Pablo López e Juanes, os alumnos de Infantil e Primaria deixaron un grato recordo da celebración ao pinchar, as pombas feitas na clase, ao redor dos olivos.

Letra de la canción del Día de la Paz:

Bajo la sombra gris de otra montaña,
Bebiendo sin permiso de otro río,
Alimentando al monstruo de la rabia,
Tu enemigo.

Que viene a tu país a profanarte,
Que pisa la ciudad sin tu permiso,
Que sacará tus cosas a la calle,
Tu enemigo.

Si estos idiotas supieran,
Que yo soy el hombre más rico del mundo así,
Viviendo de tus abrazos.
Olvidaron, que el hombre no es más que un hombre,
Que tus manos son mi bandera,
Y que tengo de frontera una canción.

No me preguntes para que he venido,
Pregúntate mejor cómo has llegado,
Puede que seas el hijo de algún hijo de un esclavo.
Ven y háblale de frente a tu enemigo,
Culpable del amor, trabajo y tierra,
Culpable de vivir en el camino,
Por tu guerra.

Si estos idiotas supieran,
Que yo soy el hombre más rico del mundo así,
Viviendo de tus abrazos.
Olvidaron, que el hombre no es más que un hombre,
Que tus manos son mi bandera,
Que tengo de frontera una canción.


Navidades.

O mércores 21 de nadal o Colexio Divino Salvador celebrou, por segunda edición xa, un festival de panxoliñas, onde os distintos curso nos deleitaron coas súas voces e actuacións. Todos os alumnos e alumnas puidemos gozar das actuacións dos nosos compañeiros no patio cuberto, sendo un acto moi lucido e divertido para poñer fin ao ano 2016. Este ano, como novidade, tivemos tamén como público aos nosos familiares, polo que os aplausos estaban máis que aseurados.


Fiestas del Magosto.

El Magosto o castañada es una fiesta tradicional de Galicia y en otras zonas de España. Los elementos comunes de esta fiesta son la celebración de la llegada del otoño y el tener como elementos principales la castaña y el fuego. Con esta fiesta la castaña recupera la importancia que el maíz y la patata le fueron arrebatando en los últimos siglos. En nuestro centro es ya tradición la celebración de estas fiestas con actividades complementarias como salidas, trabajos artesanales, bailes y música tradicional gallega, sin olvidar las castañas asadas.

En este curso 2016-2017 aprovechando las buenas condiciones climatológicas, se realizaron las tradicionales salidas al monte, así como la actividad festiva en el patio. En el marco de estas actividades festivas de otoño los diferentes niveles educativos reportaron las siguientes actividades:

Escuela Infantil

En la Escuela Infantil, hemos querido despedir el mes de Octubre celebrando la fiesta de Sanmaín. Hemos realizado la vendimia en la Casita. Hemos empezado recolectando las uvas, que depositamos en una tina y en un barril. En la primera hemos realizado el proceso de la vendimia tradicional, y pisamos todas las uvas hasta conseguir nuestro zumo.

En el barril con la ayuda de un pisón logramos el mismo resultado pero de una manera más actual. Una experiencia que ha encantado a nuestros pequeños.

Así mismo hemos hecho nuestra primera excursión, al Castro para vivenciar los cambios que se producen en el paisaje con la llegada del otoño. Ha sido una experiencia de la que han disfrutado, desde el primer momento en que se subieron al autobús hasta la vuelta.

Hemos jugado con las hojas, las hemos pisado, lanzado al aire, rodado sobre ellas. Dimos de comer a los patos, buscamos peces de colores y sobre todo lo pasamos bien.

Educación Infantil

Durante o Outono os nenos e nenas de 3, 4 e 5 anos realizaron unha saída ao PARQUE FORESTAL DE BEADE para observar e analizar os cambios que se producen nesta estación, recoller follas, landras, castañas, cogomelos,... e gozar dunha xornada en contacto directo coa natureza.

Este ano Infantil celebrou o Magosto no día de San Martiño. A festa foi todo un éxito grazas á colaboración da ANPA do colexio, que conseguiu achegar esta festa típica da nosa cultura aos nosos alumnos.

Os nenos gozaron moito comendo as castañas asadas ao xeito tradicional e bailando ao ritmo da música popular galega, que axudou a ambientar o acto.

Educación Primaria

Chegou o outono, e coas follas das árbores como protagonistas, traballamos para decorar o colexio.

Con moita imaxinación e unhas doses de maxia, creamos os nosos personaxes. Tamén fixemos un mural reutilizando as follas dos xornais, e anunciamos o magosto cun gran cartel decorado coas pegadas das follas, que previamente recollemos e secamos.

Aínda que por mor do mal tempo non puidemos facer a excursión programada para celebrar o magosto, nós xa tiñamos feito un recipiente moi xeitoso para meter as castañas asadas. Foi unha mágoa! Outro ano será!!

Durante este tempo traballouse na clase unha ficha sobre esta festa e, nas súas casas, e coa axuda das familias, os nenos e as nenas confeccionaron cabazas que se expuxeron no corredor do primeiro andar.

Esta festa celebrábase entre os pobos celtas desde a noite dos tempos. O Samaín era o festexo da chegada do inverno e, con el, a época escura e o comezo do Ano Novo entre os celtas. Era un momento de comunicación entre o mundo dos vivos e o mundo dos mortos. Estes últimos estaban autorizados a vagar entre os vivos e visita as súas antigas casas e aos familiares vivos. Pero como todo ten un lado malo, entre os visitantes de ultratumba tamén había espíritos malignos que procuraban o mal ou a vinganza. Para protexerse deles deixábaselles, fóra das casas, recipientes con comida e bebida.

Tamén era costume colocar en valados, patios... cabazas baleiradas, con rostros tallados e candeas acesas dentro para que se visen durante a noite. A estas cabazas, en Galicia, unha vez pasado o Samaín, cortábaselles a zona na que estaba tallada a cara e secábanse para, despois, no Entroido, usalas como caretas.

Educación Secundaria

O 12 de novembro, xoves, os alumnos de 2° da ESO (grupos A e B), na compaña dos seus titores, viaxaron en autobús á cidade da Coruña. Os alumnos da profesora Norma Molares tamén se sumaron á excursión. A hora de saída fixárase para as 9:15 h; a hora de chegada, para as 20:00 h.

A viaxe tiña por obxectivo visitar, pola mañá, o museo científico da Domus. Amais de percorrer a exposición permanente, os rapaces asistiron a unha sesión de cine 3D ("Magnavisión"). Proxectouse o documental "Titáns da idade do xeo" que provocou o aglaio do público.

A meteoroloxía permitiu organizar o xantar nos arredores da Torre de Hércules. Día solleiro, vento en calma e mar de fondo. A contemplación do horizonte urbano e marítimo dende o faro patrimonio da humanidade foi todo un privilexio. Pola tarde, os rapaces deambularon polas salas de exposición do Acuario (Aquarium Finisterrae). Na charla previa á visita, a guía da "Casa dos Peixes" reveloulles os segredos das quenllas, en concreto os de Gastón, a quenlla touro que agardaba na sala Nautilus.

"Ver todas las fotos"


 

REGRESAR

 


"Aviso Legal y Política de Privacidad"